Okulumuzda uygulanan projelerden biri olan 'Eko Okullar Projesi' yıllık eylem planı hazırlandı.
2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
İLYASKÖY ANAOKULU EKO-OKULLAR PROGRAMI
AYLAR |
EYLEM VE ETKİNLİKLER |
UYGULAMA
|
E K İ M |
*Eko-Okul Komitesinin ve Timinin oluşturulması *Çalışma konusu olarak temasının yıllık eylem planının hazırlanması *Eko-Okul Eylem Planının Biyolojik Çeşitlilik Temasına Uygun Olarak Hazırlanması ve Planın Eko-Okul Ulusal Koordinatörlüğüne Gönderilmesi *Tüm Okulun “Biyolojik Çeşitlilik” Konusu ile İlgili Bilgilendirilmesi Öğretmenler toplantısı düzenlenerek tüm öğretmenlerin çalışılacak konu ile ilgili bilgilendirilmesi Veli bilgilendirme toplantısında velilerin Eko-Okul Projesi ve “Biyolojik Çeşitlilik” Konusu ile ilgili bilgilendirilmesi Okul web sayfasında Eko-Okul hakkında bilgilendirme yazısının paylaşılması *Eko-Okullar bilgilendirme panosunun hazırlanması * Tüm Yaş Gruplarında Eko-Okul Bilinçlendirme Etkinliği Uygulanması Biyolojik çeşitlilik terimlerinin sınıflarda tanıtılması “ Biyolojik çeşitlilik” konusu hakkında sohbet edilmesi, eğitici videoların izlenmesi *Eko-tim ile Kontrol Listesi kullanılarak Çevresel İnceleme yapılması * “4 Ekim Hayvanları Koruma Günü” nedeniyle yaşama saygı etkinliklerinin yapılması Mama Paketleme etkinliği uygulanır. Paketlenen mamalar öğrenciler ile eve gönderilir. Öğrenciler aileleri ile paketlenen mamaları kullanarak birlikte barınak hayvanlarını veya sokak hayvanlarını beslerler. * “ SEVİMLİ HAYVANLAR ÜLKESİ” Tiyatro oyununun sergilenmesi *Sonbahar mevsiminde toplanan doğal malzemelerle (taş-yaprak-dal vb.) zeka oyunları hazırlanması Hobi bahçesinden yapraklar toplanarak, sınıflarda artık materyaller kullanılarak, çeşitli sanat etkinlikleri çocuklara öğretmen tarafından rehberlik yapılarak tamamlanır. * Zeytin ağacının tanıtılması ve ülkemiz için öneminin vurgulanması *Çocuklara Biyolojik Çeşitlilik farkındalık anketi uygulanır. * Hobi bahçesinde yetiştirilen üzümlerin çocuklarla birlikte hasatının yapılması ve üzüm suyu hazırlanarak sınıflara ikram edilmesi *Cumhuriyetimizin 100. Yılı dolayısıyla doğal materyallerle hazırlanan Türk bayraklarının sergilenmesi |
Koordinatör Öğretmenler
Okul Web Site Sorumlusu
Eko-Tim
Tüm Sınıflar
Veliler |
K A S I M
|
*Eko-Okul Panosunun Güncellenmesi Eko okul kitaplığının güncellenmesi ve zenginleştirilmesi *4 Kasım okul dışarıda günü etkinliğini kapsamında geleneksel oyunların sınıf sınıf sergilenmesi *Sınıf ve okul pencerelerinin çiçeklendirilmesi *Biyolojik çevremizin canlı olduğu bilincinin kazandırılması “Sevimli Hayvanlar” şarkısının öğretilmesi *Kış uykusuna yatan hayvanların incelenmesi Kış uykusuna yatan hayvanlar ile ilgili sanat etkinlilerinin yapılması Kış uykusuna yatan hayvanlarla ilgili hikayeler okunması Öğrencilerin aileleriyle kış uykusuna yatan hayvanlarla ilgili sunum hazırlaması *Tırtılların incelenmesi, tırtılın kelebeğe dönüşümünü gösteren belgesel seyredilmesi “Tırtılın kelebeğe dönüşümü” sanat faaliyetinin yapılması “Aç tırtıl” kitabının okunması Aile katılımı ile Sandviç ekmeğinden “tırtıl” yapılması *Nesli tükenmiş olan dinozorların incelenmesi Dinozor ile ilgili sanat faaliyetlerinin yapılması Dinozor belgeselinin seyredilmesi *“Ateşböceğinin” incelenmesi “Ateşböceği” deneyinin yapılması “Ateşböceği” belgeselinin izletilmesi, şarkı ve oyunlarla desteklenmesi *“10 Kasım Atatürk’ü Anma” haftası nedeniyle kurmuş olduğu ATATÜRK ORMAN ÇİFTLİĞİ’ nin tanıtılması ve öneminin vurgulanması. *Erozyonla Mücadele Haftası (20 – 26 Kasım) ile ilgili etkinliklerin uygulanması ve Rüzgar Erozyonu konulu deneyin yapılması *Okul bahçesindeki bitkilerin elden geçirilmesi/yenilerinin dikilmesi
|
Koordinatör Öğretmenler
Eko-Tim
Tüm Sınıflar
|
A R A L I K |
*Eko-Okul Panosunun Güncellenmesi *Biyolojik Çeşitlilik nedir? Neden önemlidir? Gibi sorular hakkında çocuklar ile sohbet edilmesi *Nesli tükenmekte olan hayvanlarla ilgili evde araştırmaların yapılması, sınıfta tüm öğrencilerle paylaşılması ve etkinlik sonunda yapılan çalışmalar ile albüm yapılıp eko okul kitaplığında sergilenmesi Nesli tükenmekte olan caretta caretta kaplumbağa posterlerinin hazırlanması Dünyada nesli tükenmekte olan, Panda (bambu ayısının) özellikleri ve hayatın önemi üzerine sınıflarda farklı etkinliklerin yapılması *Hayvanların ayak izlerinin yaşadıkları bölgeyle ve beslenme şekilleriyle ilişkisinin incelenmesi Hayvanların ayak izleriyle ilgili sanat faaliyetlerinin yapılması Dünyanın en büyük ve en küçük hayvanlarının incelenmesi ve pano hazırlanması *Hayvanların kürklerinin incelenmesi ve öneminin anlatılması Hayvan haklarının araştırılması ve öğrenilmesi “Hayvan Kurtarma” kitabının incelenmesi *Arıların ve kovanların incelenmesi “Arı Kovanı” sanat faaliyeti yapılır. “Arı Vız Vız Vız” şarkısının öğretilmesi Aile katılımı çalışması kapsamında çeşitli ballarla (çiçek, çam, kestane) tat deneyi yapılması |
Koordinatör Öğretmenler
Eko-Tim
Tüm Sınıflar
Veliler |
O C A K |
*Eko-Okul Panosunun Güncellenmesi *Çevre gezisi yapılarak biyolojik çeşitlilik geçişlerinin gözlemlenmesi *Balıkların ve derilerinin, pullarının incelenmesi Okyanus kirliliğinin etkilerinin incelenmesi ve hikayelerle desteklenmesi *Karıncaların ve yuvalarının incelenmesi Bahçede karınca yuvası faaliyetinin yapılması Küçük Karınca şarkısının öğrenilmesi *Türkiye’deki kedi türlerinin incelenmesi Aile katılımı ile sınıfa kedisi olan bir ailenin çağırılması *Dünyadaki balta girmemiş ormanların incelenmesi Dünyadaki en büyük ve en küçük bitkilerin araştırılması Ormanların önemi ile ilgili afiş hazırlanması ve Eko-Okul panosunda sergilenmesi İlimizde bulunan ormanların ve doğa harikalarının tanıtılması Eko-Okullar “biyolojik çeşitlilik dönem sonu raporunun gönderilmesi
|
Koordinatör Öğretmenler
Eko-Tim
Tüm Sınıflar
Veliler |
Ş U B A T
|
*Eko-Okul Panosunun Güncellenmesi * “Çevremizdeki bitki örtüsünün ve hayvan türlerinin korunması” konusunda öğrencileri bilinçlendirme *Nesli tükenmekte olan bitkilerin araştırılması Çevre sorunlarına dikkat çekmek amacıyla ‘Bitkiler Olmasaydı’ konulu scamper çalışması yapılması “Ben bir bitki olsam” konulu resim etkinliğinin uygulanması *“Günlük yaşamda sokak hayvanlarına nasıl destek olabiliriz?” konusunda öğrencilerin bilinçlendirilmesi Öğrencilerin en sevdikleri hayvanlar için mektup / şiir yazmaları ve uygun yerlere asılması *Ağaç dallarından elde edilen ritim çubukları ile müzogram uygulamasının yapılması *Mini Organik Bahçemizde Neler Oluyor? Adlı Çalışmaya tüm sınıfların sıra ile katılımının sağlanması Çocuklarla birlikte yenilen meyvelerin çekirdeklerinin biriktirilmesi ve tohum topları yapılması. Yapılan tohum toplarının aileler tarafından doğaya bırakılması. Okul bahçesindeki bitkilerin elden geçirilmesi/yenilerinin dikilmesi, Saksıda çeşitli çiçek soğanlarının ekimi ve bakımı
|
Koordinatör Öğretmenler
Eko-Tim
Tüm Sınıflar
|
M A R T
M A R T |
*Eko-Okul Panosunun Güncellenmesi *“21 Mart Dünya Orman Günü” sebebi ile sınıflarda orman temalı şarkıların öğrenilmesi, ormanların faydalarıyla ilgili eğitici videoların izlenmesi Orman Haftası konulu pano hazırlanması Sınıflarda Orman haftası kapsamında farklı etkinliklerin yapılması *“22 Mart Su Günü” etkinlikleri ile suyun tüketimi ve çevreye olan etkileri üzerinde farkındalık yaratmak amacı ile ‘’Dünya Su Günü’nü kutlama. Deniz canlılarıyla ilgili araştırma yapma ve deniz bitkileriyle ilgili sanat etkinliği yapma *Toprak kirliliği deneyi yapılması ve okul bahçesinde bilinçlendirme adına sergilenmesi *Ülkemizde yaşayan kuş türlerinin tanıtılması ve kuş ansiklopedisi yapılması Kuşların fiziksel yapılarının incelenmesi (gagası, ayak izi, kanat yapısı tüyleri vb.), seslerinin dinlenmesi Alçı, seramik hamuru gibi malzemelerle 3 boyutlu kuş maketi yapılması Kuşlar ve gagalarının özellikleri ile ilgili pano hazırlanması Ev de ve okul da artan ekmeklerle kuşların beslenebilmesi için kuş yemleme bölümü belirlenmesi Bahçeden elde edilen meyve ve sebzelerden salata yapılıp tüketilmesi *Mutfaktan ve evden istenen bitki tohumları ile “Tohumlu Mandala” etkinliği yapılması *Bitki köklerinin ve gelişim evrelerinin incelenmesi ve resmedilmesi
|
Koordinatör Öğretmenler
Eko-Tim
Tüm Sınıflar
Koordinatör Öğretmenler
Eko-Tim
Tüm Sınıflar
|
N İ S A N
|
*Eko-Okul Panosunun Güncellenmesi *Zehirli bitkilerin araştırılması ve panoda sergilenmesi Mantarların araştırılması mantarların türleri ve özelliklerinin incelenmesi Fırında kültür mantarı pişirilerek tadına bakılması Okul çevresinin gezilmesi ve mantar bulma etkinliğinin yapılması *Dikenli hayvan ve bitkilerin araştırılması Kirpi sanat faaliyetinin yapılması Kaktüs bitkisinin incelenmesi ve fen merkezinde farklı kaktüslerden örnekler sergilenmesi Renk değiştiren bukalemun videolarının izletilmesi ve sanat faaliyeti ile desteklenmesi *Çocukların hafta sonu aileleriyle birlikte yaptıkları gezilerde gördükleri farklı biyolojik canlıların fotoğraflanması ve sınıfa sunum yapılması *Gözlem Köşesi oluşturma etkinliği için bahçede bulduğumuz taşların, yaprakların, kozalakların, tohumların, deniz kenarında Bulduğumuz deniz kabukların, kuruttuğumuz bitkilerin, ekmek için sakladığımız tohumların büyüteçlerin bu köşede sergilenmesi ve gözlemlenmesi *Tüketilebilir ve ev ortamında yetiştirilebilir besinleri tanımak ve bu besinlerin büyüme koşullarını öğrenmek amacıyla her çocuğun bir besin yetiştirmesi *Ağaç kabuklarının desenlerini çıkarma sanat etkinliğinin yapılması
|
Koordinatör Öğretmenler
Eko-Tim
Tüm Sınıflar
Veliler |
M A Y I S
|
*Eko-Okul Panosunun örümcekler ve böcekler konusunda güncellenmesi Böcek atlasının incelenmesi ve çevremizde gördüğümüz böceklerin fotoğraflanarak albüm oluşturulması Hobi bahçesine gezi düzenlenerek “Benekli arkadaşlarımızın yapraklarda bıraktığı izleri keşfedelim” etkinliğinin yapılması Örümcek sanat etkinliğinin yapılması *Geceleri yaşayan hayvanların araştırılması Geceleri yaşayan hayvanlarla ilgili hikayeler okunması Baykuş sanat faaliyetinin yapılması Bahar, çevre, doğa içerikli şarkı öğrenilmesi *Eylem Planının yılsonu değerlendirmesinin yapılması *Öğrenciler ile birlikte bahçe bakımı ile çiçekleri sulama etkinliği yapılması *Biyolojik Çeşitlilik konusunda Türkiye’de nesli tehlikede olan hayvanlar nelerdir? Neden nesilleri tehlikededir? Gibi konuların araştırılması *Bir piknik alanına gezi düzenlenerek çevre duyarlılığı ile ilgili öğrencilere doğru davranışların kazandırılması “20 Mayıs Dünya Biyolejik Çeşitlilik Günü” kapsamında sınıflarda eğitici video animasyon/film/çizgi film/belgesel izletilmesi ve etkinliklerle farkındalık oluşturulması
|
Koordinatör Öğretmenler
Eko-Tim
Tüm Sınıflar
Veliler |
H A Z İ R A N |
*Biyolojik Çeşitlilik hakkında sohbet edilmesi *Çevre bilincinin oluşturulması için film izlenmesi *“5 Haziran Dünya Çevre Günü” ile ilgili bilgilendirici etkinliklerin yapılması. *“Çevre ve Bahar Şenliği” nin yapılması *Yıl içinde yapılan tüm çalışmaların sergilenmesi *Öğrencilere ve öğretmenlere yaptıkları bütün çalışmalardan dolayı teşekkür amaçlı bir toplantı yapılması *Eko-Okullar “Biyolojik Çeşitlilik” projesi yılsonu raporunun gönderilmesi |
Koordinatör Öğretmenler
Eko-Tim
Tüm Sınıflar
|
İLYASKÖY ANAOKULU EKO-OKULLAR PROGRAMI
2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÖREV TABLOSU
EKO-OKUL KOORDİNATÖR ÖĞRETMEN |
AYŞE İNAN ELİF SAĞLAM |
EKO-OKUL KOMİTESİ
|
|
MURAT TORAMAN |
OKUL MÜDÜRÜ |
ESRA ADSOY |
SINIF ÖĞRETMENİ |
FATMA ERDİN |
SINIF ÖĞRETMENİ |
KADRİYE BAKAN |
SINIF ÖĞRETMENİ |
ŞENAY UZUN |
SINIF ÖĞRETMENİ |
NURCİHAN SAKALLI |
SINIF ÖĞRETMENİ |
ALİME HİCRET CÜN |
SINIF ÖĞRETMENİ |
NALAN ALTUNSOY |
SINIF ÖĞRETMENİ |
FATMA BETÜL ERUÇAR |
SINIF ÖĞRETMENİ |
NİHAT GEYİK |
REHBER ÖĞRETMEN |
EKO TİM
|
|
Meryemsu TÜTÜK İkra ÖZKAN Yavuz Kaan SELDÜZ Hazel ARTUÇ |
4 YAŞ GRUBU |
Asya GÜNGÖR Alya SOYUGÜR Burak CİNGÖZ Yusuf Ayaz ÇAYKARA İpek YILMAZ |
5 YAŞ GRUBU |